Vad kostar en upplevelse? – Upplevelser är den senaste hajpen inom detaljhandeln, men hur många butiker kan egentligen ärligt påstå att de erbjuder dem?

den 7 september 2015

Butiker finns i alla städer överallt och oftast finns det många som erbjuder mer eller mindre likadana varor, men till olika pris. Det är också sannolikt att det vid varje given tidpunkt finns färre kunder än butiker som slåss om deras plånböcker, och det är här differentiering kommer in.

Återförsäljare säger gärna att de måste ”differentiera sig” för att kunna nå upp till de besökarflöden som krävs och generera tillräcklig vinst för att fortsätta vara med i matchen. Och för många, om än inte alla, är ”upplevelser” det trendigaste sättet att se till att butiksmiljön är differentierad.

Problemet är att vad som menas med upplevelse måste definieras och att butiker och kunder inte alltid är överens. Hur ska man då göra för att sätta upplevelser i centrum i butiken, och vad krävs för att det ska fungera?

”Upplevelser” är det trendigaste sättet att se till att butiksmiljön är differentierad.



Läs hela artikeln

Planlösning och skyltning, tempo och stämning samt vägen till köp är alla lika viktiga för att hålla igång samtalet med din kund.

Den här texten lyfter fram några av de aspekter som är viktigast att tänka på när du utformar din butiksmiljö.

Nedladdning gratis whitepaper

Nyhetsbrev

Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få nyheter, referenser, innovationer och inspiration från Pergo.

Prenumerera

Följ oss: