Att ta hand om miljön – hur får du kunderna att gå in i din butik i stället för någon annanstans?

den 7 september 2015

En del butiksinnehavare tycker kanske att ”Walk on by” känns som en passande begravningsmarsch som kan ackompanjera strömmen av kunder som passerar förbi ingången utan att komma in eller ens stanna upp vid skyltfönstret.

Det här är något som många beklagar sig över, och kanske är det en reaktion på det enda krav som varje kund ställer på varje återförsäljare: ”Ge mig ett skäl att gå in i din butik.”

Ett bra förhållningssätt är att se butiken som en känslig miljö där hela ekosystemet rubbas om någon del hamnar i obalans.



Det väcker frågan om varför vissa butiker attraherar konsumenter medan andra inte gör det. Ett av de bästa sätten att försöka hitta ett svar är att se butiken som en känslig miljö där hela ekosystemet rubbas om någon del hamnar i obalans – precis som i naturen.

Läs hela artikeln

Planlösning och skyltning, tempo och stämning samt vägen till köp är alla lika viktiga för att hålla igång samtalet med din kund.

Den här texten lyfter fram några av de aspekter som är viktigast att tänka på när du utformar din butiksmiljö.

Nedladdning gratis whitepaper

Nyhetsbrev

Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få nyheter, referenser, innovationer och inspiration från Pergo.

Prenumerera

Följ oss: